Kan jouw website verkeer groeien? Daar ga ik het in dit artikel over hebben. Welke tactieken werken nog na de laatste Google Core Update. De laatste update van 6 maart heeft voor ontzettend veel opschudding gezorgd bij grote spelers in de SEO wereld. De belangrijkste punten waarvan iedereen op de hoogte moet zijn, staan hieronder nog even opgesomd.
- Topical Authority and Audience Focus: Een belangrijk aspect na een Google Core Update is het versterken van de topical authority van een website en het richten op een duidelijke doelgroep
- Content Personalisatie en Betrouwbaarheid: Het schrijven in de eerste persoon, het maken van content persoonlijk en betrouwbaar zijn essentiële strategieën om de impact van een Core Update te minimaliseren
- Aanpak van Misbruik: De March 2024 Core Update heeft specifiek de aanpak van misbruik van vervallen domeinen aangescherpt, wat aantoont dat Google voortdurend bezig is met het verbeteren van de zoekresultaten
- Impact op Zoekresultaten: Core algoritme-updates, zoals die in maart 2023, kunnen aanzienlijke invloed hebben op zoekresultaten, waardoor het cruciaal is voor website-eigenaren om zich bewust te zijn van deze veranderingen en hun SEO-strategieën dienovereenkomstig aan te passen
Het eerste punt is al een aantal jaar aan de gang. Google wil graag dat de gebruiker die klikt op een zoekresultaat krijgt wat hij verwacht. Dit is ontzettend belangrijk, dat de pagina die jij rankt match aan de behoefte van de gebruiker. Het is ontzettend belangrijk om te weten wie je gebruiker is en wat die graag wilt lezen en zien op de pagina. Wat is je doelgroep en welke informatie wil die terugzien komen op de pagina.
Veel onderdelen die online gebeuren zijn eeuwenoud. De verkoper die vroeger een klant moest overtuigen om bij hem te winkelen zodra die de winkel binnenkwam… Dit proces gebeurt nu ook online, als een bezoeker jouw website bezoekt.
Ai Content mag dat nog wel van Google?
In de laatste update heeft Google zich op precies dezelfde manier geuit ten opzichte van AI Content. Als je denkt dat je met een sneltrein naar de top van de rankings kunt komen door middel van het spammen van AI-content. Dan kan je dit wel direct stoppen, google is namelijk hier tegen aan het optreden. Je mag AI content gebruiken, maar het moet net zoals alle andere content behulpzaam zijn en moet voldoen aan de behoefte van de gebruiker. Inmiddels kent iedereen wel de gebruikelijke AI content..
Inleiding
tekst
tekst
tekst
Conclusie…
Dit noem ik versie 1 AI content en was de eerste content die door chatgpt geschreven werd, deze content kan ervoor zorgen dat je nu misschien last krijgt van de google core update. Als je dit voor jouw website hebt gebruikt, dan zou ik je adviseren dit direct te updaten. Zorg dat je content allemaal herschreven wordt en opnieuw gemaakt wordt. Deze content is geen aanvulling op je website. De nieuwste versie content die ik op dit moment schrijf is een combinatie van Ai en menselijke bewerkingen. De AI-content wordt ontzettend goed en zal door middel van menselijke bewerkingen top content worden.
Google’s constante updates hebben één duidelijke boodschap: waardevolle, gebruikersgerichte content is koning. Websites die betrokkenheid en echte waarde bieden, zullen altijd beter presteren in zoekresultaten. Dit betekent dat je moet investeren in originele onderzoeken, diepgaande analyses en content die werkelijk antwoord geeft op de vragen van je doelgroep. Vermijd het genereren van inhoud die enkel bedoeld is om zoekmachines te plezieren en richt je in plaats daarvan op het bieden van nuttige informatie voor je bezoekers.
Mag je nog Verlopen Domeinen gebruiken voor Link Power?
Het gebruik van verlopen domeinen voor je eigen nieuwe website is een techniek die al eeuwenoud is.. Deze techniek is een van de simpelste manieren om je nieuwe website direct een boost te geven. Veel casino en andere wat lastigere te ranken website doen dit veel. Deze website kunnen namelijk niet gemakkelijk aan backlinks komen, omdat dit veel geld kost en er weinig websites eigenaren zijn die willen doorlinken naar deze websites.
Google is nu voor het eerste in een Core Update naar voren komen en heeft gezegd dat dit niet mag. Ze gaan hier tegen optreden en deze website straffen. De eerste signalen zijn dat dit voornamelijk handmatige acties zijn..
Je Google resultaten schommelen na een update
Na elke Google update zullen alle zoekresultaten ontzettend volatiel zijn. De update wordt niet in een keer uitgevoerd, dit gebeurd meestal in enkele fases. Deze zullen in de loop van de maanden uitgerold worden. Ik vermoed dat de update van september een klein foutje bevatte. Deze wordt nu langzaam herstelt en de websites die gestraft waren in september zullen nu herstellen.
Na een significante update is het gebruikelijk dat website-eigenaren en SEO-professionals in paniek raken, maar het is belangrijk om rationeel en systematisch te handelen. Start met een grondige audit van je huidige content en backlinkprofiel. Identificeer welke gebieden het meest zijn getroffen en beoordeel hoe je strategieën kunt verbeteren in lijn met de nieuwe richtlijnen. Het is vooral belangrijk om de echtheid en relevantie van je content te beoordelen, aangezien Google steeds meer nadruk legt op de waarde voor de eindgebruiker.